A YouTube nézettségi mutatói alapján (71 millió) az amerikai televíziós társaságok nézőszámával vetekszik. A videómegosztás Magyarországon is mindenképpen innovatív dolognak bizonyul, mely egyfajta átrendeződést eredményezhet a médiaiparban. Ez egyrészt azzal igazolható, hogy már itthon is megjelentek a YouTube-hoz hasonló oldalak, így a videa.hu, videoplayer.hu valamint a Videobomb. Az utóbbi 2006. július 15-én elsőként kezdte meg működését a hazai piacon a Blogter Kft. irányításával, melyet 2007 februárjában az Index Zrt. (index.hu) vásárolt meg, a szolgáltatás üzemeltetését azonban továbbra is a Blogter végzi. Az átrendeződés további jelei közé sorolhatóak azon felmérések eredményei is, melyek arról árulkodnak, hogy ugyanannyi fogyasztó internetezik, mint ahányan tévéznek napközben, főműsoridőn kívül.[1] A már korábban tárgyalt Y-generáció számára alacsonynak mondható az a hajlandóság, amivel az interneten kívüli médiumokhoz viszonyulnak. A Videobombot naponta már 100-120 ezren látogatják, míg a YouTube-ra hazánkból 300-500 ezer néző kíváncsi nap, mint nap.[2]
[1]Miskolczy Csaba: Free TV, a televízió felszabadítása avagy internet kontra televízió,(Akti Füzetek 32. 2008. október), Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet, 2008, Budapest, 13.
[2] Miskolczy Csaba: Free TV, a televízió felszabadítása avagy internet kontra televízió,(Akti Füzetek 32. 2008. október), Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet, 2008, Budapest, 13.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.